VVD: Zet in op spreiding toeristen door middel van citymarketing

Wat de VVD betreft zou Amsterdam veel meer dan dat nu het geval is citymarketing moeten inzetten om toeristen en dagjesmensen te spreiden over de stad. Fractievoorzitter Marja Ruigrok: “Wijs toeristen op de wat minder voor de hand liggende pareltjes die Amsterdam rijk is. Als je nu op ‘I amsterdam’ kijkt, moet je eindeloos doorklikken voordat je bij nieuwe hotspots zoals de Czaar Peterstraat of Jan Eef uitkomt terwijl de grote publiekstrekkers als de Negen Straatjes of de Grachtengordel met één muisklik te vinden zijn. Zowel toeristen als ondernemers zullen dankbaar zijn.”

Wanneer men op het Engelstalige deel van iamsterdam.com de categorie ‘Amsterdam areas’ aanklikt, worden slechts de Negen Straatjes, Grachtengordel en Jordaan bij naam genoemd terwijl het gebied rondom de Westergasfabriek, de Oosterparkbuurt het Plan Berlage en vele andere plekken in Amsterdam aantrekkelijk zijn voor toeristen.

Ook als de categorie ‘Shopping areas’ wordt aangeklikt wordt alleen verwezen naar de Negen Straatjes, het Museumkwartier, de grote warenhuizen in de binnenstad, Kalver -en Leidsestraat, het Spiegelkwartier, de Haarlemmerdijk en de Beethovenstraat. Dit terwijl steeds meer leuke, nieuwe winkelgebieden zoals de Javastraat, Czaar Peterstraat en Jan Evertsenstraat zich ontwikkelen buiten de geijkte gebieden. Tevens blijkt sommige informatie niet up to date te zijn: zo wordt bijvoorbeeld met geen woord gerept over de vele eetmogelijkheden in ‘De Hallen’.

Marja Ruigrok

Over Marja Ruigrok

Connector en ondernemer. Oprichter en partner van marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel, voormalig fractievoorzitter van de Amsterdamse VVD, bestuurder, commissaris, raad van toezicht, kwartiermaker en ambassadeur van diverse organisaties, spreker, investeerder en mentor voor (impact) ondernemers. 

Geef een reactie