Geef ruimte aan groen ondernemerschap in Amsterdam

Groene ondernemers verdienen wat de VVD Amsterdam betreft alle ruimte: goed voor de economie en goed voor het milieu. Daarom vinden Marja Ruigrok en Cees Eenhoorn het raar dat bedrijven die supersnelle laadstations voor hybride en elektrische auto’s willen bouwen geen voet aan de grond krijgen in Amsterdam.

In het Parool van 4 augustus jl. valt te lezen dat het laadpalennetwerk dat de gemeente momenteel laat aanleggen verhoudingsgewijs duur en langzaam in gebruik is. Hierdoor wordt de overgang van hybrides op volledig elektrische auto’s –die bij een traditionele paal zo’n 40 uur moeten opladen- afgeremd. Tevens zouden de geplande palen op afzienbare tijd niet meer toereikend zijn voor het aantal elektrische auto’s in de stad. Amsterdam heeft als ambitie om in 2018 het huidige aantal van 1300 oplaadpunten naar 4000 op te krikken. Prognoses spreken echter van zo’n 10.000 elektrische auto’s in 2020.

Een aanbieder van snellaadstations die auto’s in 15 à 30 minuten kunnen opladen geeft aan dat zijn plan om 10 laadstations langs de toevoerwegen naar de ringweg A10 door de gemeente werd afgewezen. Voor Marja en Cees reden om vragen aan het Amsterdamse stadsbestuur te stellen.

Lees hier het Parool artikel over de vragen van o.a. Marja en Cees.

Marja Ruigrok

Over Marja Ruigrok

Connector en ondernemer. Oprichter en partner van marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel, voormalig fractievoorzitter van de Amsterdamse VVD, bestuurder, commissaris, raad van toezicht, kwartiermaker en ambassadeur van diverse organisaties, spreker en mentor voor (impact) ondernemers. 

Geef een reactie