Van incontinentie tot declaratie

Geen betere manier om aan je naamsbekendheid te werken dan door zichtbaar te zijn. In de pers, in de krant, in de (vak)bladen, in de populaire blogs of op radio en TV. Gelukkig hebben we daar een goed vak voor gekozen. Journalisten houden van onderzoek en wij van hen!

25 jaar ervaring met Pers & PR onderzoek

 

De afgelopen 25 jaar hebben we al menig voorpagina gehaald en hebben we honderden artikelen geplaatst gekregen in on- en offline media. Elk jaar maak ik ons prikbord vrij voor een nieuw jaar ‘’zichtbaarheid’’. Trots ben ik bijvoorbeeld op de cover van Elsevier over een onderzoek dat we deden naar de zuinigheid van Nederlanders. En natuurlijk is elke keer als we een voorpagina halen reden voor een vreugdesprongetje. Ook mooi zijn de vele artikelen over onze nieuwe onderzoeksmethoden in vakbladen, onze eigenzinnige werkwijze en natuurlijk de publiciteit rond alle nominaties (drie keer marktonderzoeksbureau van het jaar, ondernemer van het jaar, duurzaam bedrijf, vrouwelijke ondernemer, Amsterdamse politicus van het jaar, NextWomen100 en zo meer).

muur

Uit onderzoek van Ruigrok NetPanel blijkt…

Maar de meeste pers halen we toch met onderzoek dat we voor onze opdrachtgevers doen. Goed voor de klant, earned media is letterlijk en figuurlijk meer waard dan paid media, en goed voor ons. Want als ‘’uit onderzoek van Ruigrok NetPanel blijkt dat…..’’ dan is het ook zo! We hebben de afgelopen 25 jaar onderzoek gedaan naar vreemd gaan, bierdrinken, werksfeer, beleggen, koffie, kerstbomen, jaarvoorspellingen, bankzaken, ouderen, declaraties, klussen, het aantal schoenen dat mannen en vrouwen meenemen op vakantie, incontinentie, gebak, de dood, privacy en natuurlijk ons jaarlijkse What’s Happening Online Onderzoek.

In onze beginjaren moesten we opdrachtgevers nog wel eens overtuigen van onze eigen naamsbekendheid. Maar na 25 jaar onderzoek en 25 jaar resultaten in de media, is dat niet langer een probleem. Ook een kennis maken met deze manier van earned media genereren? Wij hebben ervaring genoeg en blijven altijd nieuwsgierig naar de mening en het gedrag van de Nederlander.

25JaarindePers_VerzamelingMarja

Geef een reactie