‘Laten we niet laten dralen en haast maken met het doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp’, zegt bestuurslid van de Vervoerregio Marja Ruigrok. ‘We hebben nu echt bewijs op tafel dat dat de beste manier is om regionale, nationale en internationale knelpunten op te lossen. Bovendien heeft het een goed effect op woningbouw, werkgelegenheid en veiligheid. Laten we in het hele beslisproces zo snel mogelijk doorgaan naar de volgende haltes.’
Lees verderNog zes weken
Over zes weken is het zover…. Dan zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen! De VVD Haarlemmermeer is er in elk geval klaar voor. We hebben een mooie lijst, met kandidaten uit vrijwel alle kernen van de gemeente, we presenteren binnenkort ons programma en we zijn aan het buurten. We komen vragen wat er goed gaat in de buurt en wat er beter kan. Vorige week was ik in Hoofddorp, gisteren in Nieuw-Vennep en vandaag in Badhoevedorp. Wil je niet wachten tot wij bij jou aan de deur komen? Maak dan een koffie-afspraak of regel een walk & talk. Dat kan via deze link.
Plannen Nieuwe Bennebroekerweg weer stap dichterbij
Het college van de gemeente Haarlemmermeer gaat akkoord met de verdere uitwerking van het voorkeursalternatief voor de verbreding van de Nieuwe Bennebroekerweg. De realisatie van de Nieuwe Bennebroekerweg is hierdoor weer een stap dichterbij gekomen. De komende periode werkt het projectteam het voorkeursalternatief verder uit. Daarna volgt het definitieve voorkeursalternatief.
Lees verderVNO NCW met Claire
Laatst kreeg ik op donderdagochtend een appje van Eric Traa. Dat ik aangekondigd werd bij een digitale sessie van VNO NCW voor een bijdrage. Ik wist van niks, maar dat doe ik natuurlijk altijd graag. Dus ik schoof (digitaal vanaf de achterbank van de auto) aan en sprak over de economie, de bereikbaarheid, de samenwerking in de Metropoolregio en Schiphol. Samen met Claire Martens. Was leuk!
Blauwe zones in Halfweg
De gemeente Haarlemmermeer heeft meerdere blauwe zones in Halfweg aangelegd. Deze parkeermaatregelen zijn genomen na klachten vanuit het dorp over parkeeroverlast, met name rondom het station. Er is gestart met de aanleg van blauwe zones ten noorden van het station (tussen de Houtrakkerweg, de Bauduinlaan en de Spaarndammerweg). Daarna zijn de zones ten zuiden van het station (de Haarlemmerstraatweg) aangelegd. Het gaat om het hele gebied tussen het Dokter Baumannplein, de Amsterdamsestraatweg en de Oranje Nassaustraat tot aan de Zwanenburgerdijk.
Lees verderMetrobus lijkt beste optie
Een vernieuwd snelbussysteem (Bus Rapid Transit, BRT) tussen Haarlem, Schiphol en Amsterdam is de beste ov-oplossing om de verwachte vervoersdrukte tot 2040 in deze regio op te vangen. Dat blijkt uit onderzoek van Royal HaskoningDHV in opdracht van Vervoerregio Amsterdam, provincie Noord-Holland, gemeente Amsterdam en gemeente Haarlem.
Lees verderDuurzame keuzes HOVASZ
Nabij Schiphol is in december een vernieuwde weg met fietspad en vrije busbaan (HOVASZ) in gebruik genomen. Bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid vormden voor de opdrachtgevers daarbij de belangrijkste ingrediënten. Aannemer Dura Vermeer voegde er tal van duurzame aspecten aan toe. Artikel in Duurzaam Gebouwd over de duurzame aspecten van de nieuwe verbinding. Met de elektrische bus en op de fiets!
Lees verderErfgoedjournaal HLMR
De eerste aflevering van het Erfgoedjournaal Haarlemmermeer! Met onder andere Museum de Cruquius, het Fort van Hoofddorp, het Gemaal Halfweg, het Transportmuseum en een trotse wethouder ;-). Lees meer in HC Nieuws, NoordHollands Dagblad en het Oneindig Noord-Holland.
Veilig winkelen in HLMR
Gisteren samen met Burgemeester Marianne Schuurmans online gesprekken gevoerd met winkeliers en horeca-ondernemers. Vandaag mochten de winkels weer open, hopelijk volgen horeca, cultuur en evenementen snel!
Het was gisteren en vandaag al in het nieuws: er zijn versoepelingen in aantocht. Vanavond wordt tijdens de persconferentie bekendgemaakt welke nieuwe maatregelen vanaf zaterdag 15 januari gelden. Burgemeester Marianne Schuurmans en wethouder Marja Ruigrok en de Haarlemmermeerse detailhandel zaten daarom vandaag rond de digitale vergadertafel. Met als resultaat dat u in Haarlemmermeer -als de versoepelingen een feit zijn – veilig kunt winkelen. Want de winkeliers houden zich aan de landelijke richtlijnen, letten op de afstand, het dragen van mondkapjes en het toegestane aantal klanten in de winkel. De detailhandel kijkt ondertussen uit naar zaterdag 15 januari.
Lees verderHij doet ‘t weer!
Van experimenteren kan je leren……Deze week baadde het Windzwaard weer in het licht. Bovenstaande foto is gemaakt door Rob van Rooijen. Het kunstwerk van Wim Poppinga is na vele jaren getob met de verlichting nu op vernuftige wijze aangelicht door Stockmann. Lees hier het artikel in het Haarlems Dagblad: “Jedi zijn jaloers!”



Libelle Zomerweek naar HLMR
Libelle Zomerweek, al 25 jaar het grootste buitenevenement voor vrouwen, gaat verhuizen naar Expo Haarlemmermeer. Na jarenlang het Almeerderstrand als locatie te hebben gebruikt, kiest Libelle vanaf 2022 voor de Expo Haarlemmermeer.
Lees verder









