Ik ben een Shark

Vanmorgen zat ik alweer voor de vierde of vijfde keer in een ‘’shark tank’’ bij de opleiding Bedrijfskunde van de HvA. Samen met collega’s Marianne Poot, Frans van Vliet en Dave Heilbron zitten we in diverse samenstelling in een  investeerderspanel. Kunnen de studenten ons verleiden om te investeren in hun warenhuis? En wat krijgen we dan terug voor die investering? Ontzettend leuk om te doen!

Elke groep krijgt een andere case. Het ene warenhuis staat te wankelen omdat ze veel te veel personeel hebben, het andere warenhuis kampt met een enorme belastingschuld. Alle studenten zetten hun tanden in de traditionele pijlers van een bedrijf: financien, personeel, distributie, assortiment, vestigingen en marketing. Vaak komen er mooie ideeen naar voren. Van robots en hologrammen tot rigoreuze ontslaggolven tot het verstrekken van chocoladerepen aan de potentiële investeerders met het logo van het warenhuis (!). Maar om te kopen zijn we niet, wel te overtuigen…..

Geef een reactie