Situation Room Dance4Life

Twee jaar geleden was ik zelf deelnemer in de Situation Room, een prijswinnend initiatief van Dance4Life. Dit keer zal ik als Zakenpartner / co-host van BNR verslag doen. Hoe leuk is dat?

Op 10/11 december aanstaande is het zo ver: de jaarlijkse Situation Room! Een etmaal lang hebben een zestal ondernemers maar één doel voor ogen: zoveel mogelijk besparen voor Dance4Life. 
Waarom Dance4Life’s Stituation Room? 

Elk jaar sluit een kleine groep relaties van Dance4Life (Friends, sponsoren, ondernemers), zichzelf 24 uur lang op in de Situation Room. In plaats van een donatie in euro´s, vragen ze andere ondernemers en bedrijven Dance4Life te steunen met producten, diensten of kennis. Ze krijgen een wensenlijst van Dance4Life en brengen hun eigen netwerk in beweging om zo veel mogelijk wensen werkelijkheid te maken. Samen realiseren ze een vrijwel ieder jaar tonnen aan besparingen, geld dat daardoor direct naar Dance4Life’s einddoel gaat: een gezonde toekomst voor jongeren wereldwijd. Dance4life won hiermee een Sponsorring in de categorie Smart Budget.

In 2018 zal er worden gebeld vanuit het Corendon Vitality Hotel. BNR nieuwsradio is erbij en alle sponsoren zullen worden bedankt met een pagina grote advertentie in het Financieel Dagblad.

Lees hier mijn verslag in MarketingTribune van de belevenissen in de Situation Room

Met zes ondernemende types 24 uur in een Situation Room opgesloten zitten om zoveel mogelijk besparingen te realiseren voor Dance4life. Want hoe minder kosten deze organisatie maakt, hoe meer geld er naar de doelstelling kan: voorlichting geven over de gevaren van onveilige seks aan jongeren over de hele wereld.

Dit concept voor sponsoring is vier jaar geleden bedacht door de Friends van dance4life en wordt uitgevoerd door de friends zelf. Iedereen zet zijn of haar netwerk in en steken elkaar aan met de meest uiteenlopende ideeën en deals. Om de haverklap klinkt de buzzer: alwéér een deal voor Dance4life!

Na een paar uur verhit bellen, mailen, appen en posten op social media, staat de teller nu al ruim op een ton. De volgende ochtend zitten we zelfs al op vier ton. Gulle gevers krijgen media-aandacht in het FD, live op BNR en vanzelfsprekend via de kanalen van Dance4life.

Hoe werkt Dance4life’s Situation Room?

De medewerkers van Dance4life gaan in de weken voorafgaand aan de 24-uurs challenge om tafel om de verwachte uitgaven in 2017 op een rijtje te zetten. Op deze manier ontstaat er een enorme wishlist waarvan de wensen variëren van visa voor internationale programmamanagers van dance4life tot mobiele telefoons en van personenauto’s tot champagne die we bij de jaarlijkse fundraiser weer kunnen verkopen. Kijk met ons mee op voor de actuele wishlist want misschien kan ook jij nog een steentje bijdragen!

De lol van het werken in de Situation Room zit hem in de concreetheid van de wensen, de contacten met de gulle gevers en de aanstekelijkheid van de andere friends die het ene na het andere item weten binnen te slepen. Van een getekend kampioenshirt van Feyenoord (we hebben het over wensen, hè?) tot razende social media reporters die we kunnen inzetten tijdens onze events. Het idee is afgelopen maand beloond met een SponsorRing in de categorie ‘smart budget’.

Benieuwd hoe het gaat aflopen? Luister vandaag naar Zakendoen Met op BNR vanaf 10:00 uur. De ontknoping van Situation Room 2016 is om 12:00 uur.

Dance4life werkt samen met jongeren aan een gezonde toekomst. dance4life geeft wereldwijd voorlichting met het doel dat alle jongeren gezonde seksuele keuzes kunnen maken. dance4life maakt taboe onderwerpen als hiv/aids, seksueel geweld, kindhuwelijken en ongelijkheid tussen mannen en vrouwen bespreekbaar. Dance4life is actief in bijna 20 landen, verspreid over vijf continenten.

Marja Ruigrok, een van de ondernemers in Dance4Life’s Situation Room. 

Geef een reactie