De regioraadsleden (52 leden uit drie deelregio’s) van de Vervoerregio hebben gisteravond weer veel besluiten genomen. Voor mij als portefeuillehouder financiën, OV-governance, MRA-samenwerking en als MRA-trekker fiets ook het toekomstbeeld Fiets goed nieuws! Zo kunnen we verder aan de slag met investeringen in OV en infrastructuur, gaan we nog efficiënter samenwerken met het GVB en de gemeente Amsterdam, geven we invulling aan de nieuwe samenwerkingsafspraken met de MRA en geven we nog meer aandacht aan de fiets en bijbehorende fietsroutes. Lees via de linkjes meer over deze onderwerpen.
Jurybezoek
Deze week ging ik met een deel van jury op bezoek bij de drie genomineerden van de Ondernemingsprijs van MeerBusiness Haarlemmermeer. En dat was me toch leuk en interessant! Wat een mooie bedrijven hebben we in onze gemeente!
- Kverneland in Nieuw-Vennep
- AirCargo in Hoofddorp
- The Relocation Company in Vijfhuizen
Op 210 december reikt burgemeester Marianne Schuurmans de award uit aan een van deze drie winnaars!
Green Deal Fiets
Vervoer per fiets heeft veel voordelen: fietsen is goed voor het milieu én het is goed voor de eigen gezondheid. Voor een duurzame Amsterdamse metropoolregio met gezonde bewoners is het daarom belangrijk het gebruik van de fiets te stimuleren. Dat doen we door organisaties te verbinden aan de Green Deal Fiets.. Namens de Vervoerregio en de Gemeente Haarlemmermeer tekende ik deze Green Deal. Gericht op servicepunten, arbeidsvoorwaarden, kennis en meer kinderen op de fiets. 🚲
Lees verderUnieke avond
Woensdagavond 13 oktober waren we als wethouders Verkeer en Vervoer van Hillegom, Lisse, Teylingen en Haarlemmermeer te gast in de raadzaal. We mochten toehoorder zijn bij de bijeenkomst van een vertegenwoordiging van de gemeenteraden van Bloemendaal, Haarlemmermeer, Heemstede, Hillegom, Lisse, Noordwijk en Teylingen “Samen werken aan bereikbaarheid”. Een unieke bijeenkomst met raadsleden, collegeleden én ambtenaren gezamenlijk aan tafel. In deze vorm voor het eerst in Nederland georganiseerd.
Lees verderDe Jongeren Gemeenteraad
Gisteravond mocht ik als wethouder Cultuur, inspreken bij de Jongerengemeenteraad. Deze raad is een groep van enthousiaste jongeren tussen de 12 en 21 jaar die gevraagd en ongevraagd advies geeft aan de gemeente, de gemeenteraad en aan iedereen die wil weten wat Haarlemmermeerse jongeren vinden. Maar hoe beleven zij kunst? Hoe bereiken we ze het beste? En wat missen ze in ons cultuuraanbod? Daarover ging ik met ze in gesprek.
Lees verderDe cirkel is rond SHARE Award naar Pharos
Vandaag mocht ik de tiende SHARE Award uitreiken. De eerste ging naar een ontwikkelaar en de tiende naar een collectief van bouwers, verhuurders, kookkunstenaars, inrichters en communicatiemensen. Een schitterend visitekaartje voor Haarlemmermeer: de Pharos toren. Waar duurzaamheid, gezondheid, zero-waste en lekker eten van dichtbij samen komen. Hier kunnen we allemaal ons voordeel mee doen! En gelukkig willen de winnaars hun kennis en ervaring delen. Lees meer.
Lees verderElektrische pont gedoopt!
Tussen Spaarndam en Assendelft vaart nu een elektrische pont. Wethouder Marja Ruigrok (Verkeer en Vervoer) doopte de NZK Pont 101 op maandag 4 oktober. De doop vond plaats in Spaarndam. De pont gaat volledig elektrisch varen. In de volksmond wordt deze pont ook wel de Buitenhuizerpont genoemd.
Marja Ruigrok reageert verheugd over de komst van de elektrische pont. “De vervanging van de oude veerponten is een mooie gelegenheid om volledig in te zetten op elektrische veerponten.”
Lees verder





